Friday 15 March 2013

RUMPAI LAUT.I KOLAGEN ASLI TERBAIK


Pure Marine Collagen telah menjadi perbualan atau topik hangat pada masa kini, tidak hairanlah wanita yang semulajadinya sukakan kecantikan tetap mengikuti perkembangan semasa dalam bidang kecantikan. Rumpai laut ialah sejenis hidupan laut yang hidup secara terapung di persisiran pantai yang mempunyai air yang jernih dan tiada pencemaran.  Kerajaan telah mengambil langkah proaktif dengan melaksanakan projek rumpai laut secara komersil di perairan Sabah khususnya di Samporna dan Lahad datu. Perairan di sana tidak mempunyai sebarang pencemaran malah kaya dengan hasil bumi.

Rumpai laut mempunyai pelbagai jenis dan gred yang membezakan kualiti dan khasiat setiap jenis rumpai laut. Pure Marine Collagen Gred AAA dan Gred AAAA ialah kolagen yang berkualiti tinggi dan baik untuk kesihatan. Beberapa kajian telah dilaksanakan untuk mengenalpasti khasiat dan penggunaanya dalam bidang kesihatan. Dalam bidang kesihatan, rumpai laut sebenarnya mampu merawat penyakit kronik seperti gout, sakit jantung, kencing manis, dan strok kerana kandungan zat galian amat tinggi melebihi khasiat sarang burung dan alga spirulina. Khasiat Ibu kolagen rumpai laut ini boleh anda lihat pada topik lain.

Makanan kesihatan ini telah lama diamalkan oleh penduduk Jepun dan tidak hairanlah wanita di sana mempunyai kulit yang halus dan cantik. Di Malaysia, kebaikkan rumpai laut masih belum diterokai sepenuhnya oleh pihak berwajib sama ada pihak kerajaan atau bukan kerajaan. Rumpai laut jika diterokai lebih meluas akan meningkatkan lagi produktiviti nilai keberhasilan dalam negara dalam tempoh jangka masa yang panjang.  Di dalam Blog ini, saya akan terangkan lebih terperinci mengenai Pure Marine Collagen dan keupayaannya membantu anda cantik dan sihat. Belum cukup informasi mengenai kolagen mentah? KLIK SINI
"Sayangi Keluarga Anda, Anda Tiada Pengganti."

No comments:

Post a Comment